SÍLA MYŠLENKY

 

 

Myšlenka řídí celý náš život. Jsem to, co si myslím, a tvořím to, jak myslím. Pozitivně nebo negativně. Síla myšlenky je obrovská. Ani si to dost dobře nedovedeme představit, že svůj život, zdraví i osud ovládáme a ovlivňujeme svými myšlenkami. Kdybychom si toho byli vědomi, asi bychom více zvažovali každou myšlenku. Myšlenka je jako pták, kterého vypustíme do oblak. Přitahuje k nám všechny děje, události, lidi a věci, které jsou v ní obsaženy. Když vysíláme myšlenky plné obav, úzkosti a strachu, zažíváme pak takové události v reálném životě. Jestliže však toužíme po něčem a pevně věříme, že to tak dopadne, skutečně se to stane. Všichni kolem nás se pak diví, jaké ohromné máme štěstí. Tvůrcem svého štěstí jsme však my sami a nikdo jiný. Stejně to však i platí o neštěstí.

Někdo moudrý řekl: "Myšlenky jsou tvořivé síly, z nichž se vše uskutečňuje. Pod jejich vlivem jde vpřed vývoj. Říše myšlenek je jako kvetoucí sad, z jehož barevných květin je možné uvít krásné kytice a věnce, nebo natrhat si pouze kopřivy a bodláčí. Tisíce myšlenek prochází branou duše a nabízejí nám své služby. Je na nás samotných, jaké služebnictvo si vyvolíme."

Podle myšlenkových zákonů se každý člověk, který vědomě nebo bezděčně vysílá určité myšlenky, spojí automaticky se všemi lidmi (i jinými bytostmi) na celém světě podobného myšlení. Kdo myslí tedy kupříkladu na nový vynález, spojí se s vynálezci. To pomáhá k inspiraci a realizaci konečného vynálezu.

Ti lidé, jejichž myšlenky jsou prodchnuty láskou, mírem, dobrem, pomáhají vytvářet ohromné myšlenkové útvary, které začínají pracovat ve vesmíru a na základě zákona odrazu se k nim vracejí zase zpět.

Zasloužíme si žít šťastný a radostný život plný lásky a hojnosti. Od života můžeme získat cokoliv. Vesmír či Bůh jsou k nám velmi štědří a láskyplní. Jenom nesmíme porušovat vyšší vesmírné zákony. To se pak situace otočí proti nám a my trpíme. Naše myšlenky a víra v sebe sama mohou pozitivně ovlivnit náš osud.

Myšlenkami jsme schopni změnit sami sebe v nového, kvalitnějšího člověka. Tato transformace je možná proto, že ve své mysli zboříme starou víru. Měnit můžeme jenom sami sebe. Druhého člověka, pokud sám nechce, nezměníme. Do zavřené nádoby nenalijeme vodu, musíme ji nejprve naplnit láskou. Nemůžeme dát to, co sami v sobě nemáme. Svými myšlenkami tvoříme dobro nebo zlo a podle toho se utváří i náš osud. Proto musíme přijmout zodpovědnost za své chování, myšlenky a emoce. Jeden můj kamarád odpovídá na otázku: "Jak se máš?" zcela prostě "Jak si zasloužím." Říká tím, že si je plně vědom, že svůj život má ve svých rukách.

Mnoho nemocí a utrpení lze zrušit sugescí nebo autosugescí - tedy tím, když se zruší víra nemocného v jeho nemoc, která je projevem disharmonie. Pozitivními myšlenkami se nastolí harmonie a tak se obnoví ztracené zdraví.

Chceme-li být v životě zdraví a šťastní, měli bychom umět odpouštět, mít upřímně a nezištně rádi, pomáhat druhým a žít v souladu s vesmírem či Bohem a jeho zákony. Věřit tomu, že si zasloužíme být zdraví a šťastní. Podaří se nám to, pokud budeme v harmonii sami se sebou i s okolním světem.

Naše tvář a její výraz nám ukazuje stav duše, celou naši minulost, náš postoj k životu a lidem kolem nás. Krása obličeje vyzařuje z našeho nitra. Dobrý a laskavý člověk vyzařuje světlo i z fotografie. Zlý a nenávistný člověk je druhým nesympatický, protože se bojí jeho vnitřní temnoty.

Životní situace a události, jimiž procházíme, jsou lekcemi či zkouškami, v nichž si máme uvědomit, co je správné a co ne. Ten, kdo se chová v rámci kodexu mravních zásad, je schopen vyhnout se tragickým událostem, nebo alespoň zmírnit stupeň svého utrpení. Je to tím, že rozumí své zkoušce a z prožité události si bere poučení a zkušenost.

Je jen jediný správný postoj - snažit se vidět v druhých dobro. "Nejvyšší lidská chyba je zbabělost," řekl Ježíš ukřižovaný na kříži. Byla to jeho poslední slova. Naše zbabělost a strach nás naplňují zaslepením, nedovolují nám vidět temnotu uvnitř sebe a vidět svět objektivně. I když lidé vedou duchovní život, pronikají do nich temné síly prostřednictvím žárlivosti, závisti a jiných slabostí. Pak tito lidé duchovně upadají a nejsou schopni získat zpět ztracenou duchovní úroveň. Prvním krokem k nápra-vě je přijetí vlastních chyb. Druhý krok představuje přijetí zod-povědnosti. Vždy máme svobodnou vůli, jak se rozhodnout. Vždy je tady nová naděje udělat věci jinak. Změnit je tím, že změníme způsob svého myšlení. Když se chceme rozvíjet v duchovním životě, musíme mít v sobě především čistotu - čisté myšlenky, čistá slova a čisté srdce.

Nad negativními astrálními silami nejlépe zvítězíme, když jim nabídneme mír, jehož se nejvíce bojí. Jestliže dokážeme člověka, který se stal obětí astrálních sil, naplnit mírem, jeho agresivita zmizí. Zaměříme se na jeho srdce a vneseme do něho světlo, lásku a mír. Emoce jsou vždy spojeny s naší touhou. Do jaké míry popíráme své emoce, do té míry se odpojíme od své síly a schopnosti dosáhnout toho, po čem prahneme. Prociťování negativních pocitů a emocí nám pomůže navázat spojení se svým pravým "já".

Když onemocníme, vede nás duše k tomu, abychom si uvědomili duchovní síly. Bolest a utrpení nás vedou k pokoře i ochotě naslouchat a přemýšlet o tom, co děláme špatně. Nemoc je posledním zoufalým voláním duše, která touží po vnitřní čistotě.

Člověk, který si svou inkarnací přináší obrovskou energii a schopnost pracovat s ní, by si měl být vědom morálního kodexu a nejvyšších duchovních zákonů, hájících pravdu a dobro. Měl by podle toho i žít. Pokud nerespektuje duchovní principy, může sobě i druhým způsobit mnoho problémů, když energii využívá k ničivým účelům.

Život je plný tajemství. Je to cesta zahalená mlhou, na níž nevíme, co nás čeká. Tajemství obestírá náš život, abychom se zbavili závislosti na rozumu, na jeho omezené schopnosti poznat proč se věci dějí tak, jak se dějí. Měli bychom přijmout skutečnost, že náš život řídí Božská inteligence či vyšší síla, pronikající vším živým.

Minulost, přítomnost a budoucnost se v nás spojují v jedno. Z minulosti si neseme vzpomínky. V přítomnosti žijeme a máme moc ji změnit. Budoucnost nám dává novou naději. Většinu času přebýváme ve svých myšlenkách v minulosti - až sedmdesát procent. Dvaceti procenty se naše mysl upíná k budoucnosti a pouze deset procent je soustředěno na přítomnost. Minulost a budoucnost jsou dva mráčky, které nám znemožňují prožít plně přítomný okamžik. Zapomínáme, že žijeme tady a teď.

My sami jsme strůjcem svého osudu. V kratičkých chvílích našeho života, tedy v obdobích životní krize, bývá pro nás nej-těžší i nejbolestivější uvědomit si, že si za tuto situaci můžeme jen my sami. Nechceme převzít odpovědnost za to, že jsme si tuto skutečnost vytvořili sami svými předchozími myšlenkami a činy. Je to opravdu velmi obtížné ustoupit ze svého sobectví a otevřít se pokoře. Když se ale otevřeme a dokážeme tuto pravdu přijmout, učinili jsme první krok k pozitivní změně v našem životě. Často to velmi bolí, než se hrany některého kamínku obrousí a ohladí natolik, aby kamínek zapadl na své místo v mozaice našeho života. Je to však zcela přirozený a zákonitý proces, kterým prochází každý z nás. Za každou bolestí či utrpením však nacházíme obrovskou vnitřní sílu a novou zkušenost. Osobně si myslím, že nejkratší a zároveň nejspolehli-vější cesta ke změně nepříznivých okolností ve vnějším světě vede skrze trpělivou vnitřní práci na sobě samém.

Život znamená skládat věci dohromady, nikoliv očekávat, že všechno dostanu hotové a dokonalé. Pokud nechápu smysl toho, co se v mém životě děje, nesprávně hodnotím svůj prožitek i jeho výsledek. Svými myšlenkami si utváříme svou přítomnost i budoucnost. Naším skutečným nepřítelem není konkrétní člo-věk nebo situace, kterou prožíváme, nýbrž naše vlastní mysl. Vyhýbáme se lidem, s nimiž se cítíme nepříjemně, utíkáme před životními zkouškami, které považujeme za svou prohru a jichž se bojíme. Nechodíme tam, kde se necítíme dobře. Dovolujeme naší mysli, aby produkovala špatné myšlenky a byla naším nepřítelem. Jen my sami máme možnost volby a můžeme tuto situaci změnit. V tom spočívá naše svoboda a zodpovědnost zároveň. Měli bychom si vybírat krásné a pozitivní myšlenky a nedopustit, abychom byli ovládáni a manipulováni negativními myšlenkami a pesimismem. Všechny zlé myšlenky o druhých lidech ublíží jenom nám, a ne těm druhým. Jsou jako otrávené šípy, které vysíláme k cíli a ony se vracejí k nám zpět, aby nás zranily. Znečišťují naši auru, máme podmračenou náladu a jsme zaplaveni emočním smogem a špínou, kterou si vytváříme svými myšlenkami. Pesimisté jsou obklopeni černošedým mrakem, optimisté září svým světlem. Jaké myšlenky máte vy? Černé nebo světlé? Člověk se má naučit být v životě nestranným a nezaujatým pozorovatelem. Pak není zranitelný. Platí to i o našich myšlenkách. Zkuste své myšlenky pouze sledovat, ale nezto-tožňovat se s nimi. Špatných ani dobrých myšlenek se nezbavíme. Budou vždycky s námi, proto nemá smysl se za ty špatné odsuzovat a vinit. Kritika vede k narůstání dalších negativních myšlenek, pocitů a depresí.

To, co můžeme změnit, je naše reakce na ně a náš postoj nestranného pozorovatele. Vše, co se děje, není špatné ani dobré. Jenom to prostě je. Naše myšlenky nás činí šťastnými či nešťastnými. To záleží jenom a jenom na nás.

Země je velkou univerzitou našeho života. Chceme růst a být lepšími a láskyplnějšími, a proto bychom měli přijmout jako součást svého života všechny problémy, překážky a zkoušky. Jsou to naše učební lekce, které nás posunují v našem vývoji dál dopředu. Pokud se jim vyhýbáme, bojíme se jich a utíkáme před nimi, neučíme se, stojíme na místě a ochuzujeme se o možnost svého poznání. Záleží na našem postoji a přístupu ke všem změnám, jimiž musíme projít. Nejvíce se učíme z těch nejtěžších okamžiků svého života. Když se nám dobře daří, nevyvíjíme se, nemá nás co posílit a dodat nám novou odvahu a víru.

Naše duše touží učit se a dělá to nejrůznějšími způsoby, které se nám líbí i nelíbí. Všechny naše těžkosti nás vedou k většímu pochopení a poznání sebe sama. Nejlepší způsob, jak nás zbavit strachu, pýchy, sobectví, bezcitnosti apod., je postavit nás do situace, kdy se s nimi musíme konfrontovat. Pak teprve jsme schopni objevit v sobě jejich pozitivní polaritu - odvahu, pokoru, altruismus, soucit apod. Naše životní zkoušky skládáme z oblastí, kde jsme nejslabší a kde se potřebujeme nejvíce rozvíjet. Každé utrpení a bolest nás probouzí ze stavu letargie a snaží se nám ukázat nový směr naší cesty a pochopit pravdu.

Jsme-li schopni pochopit pravý smysl svých problémů a těžkostí a jsme-li ochotni je zpracovat jako vědomé poznání a pochopení sebe sama, potom jsme postoupili ve svém duchovním vývoji dál - k větší lásce, svobodě a celistvosti.

Pokud se nám nedaří podle našich představ, máme pocit, jako bychom se pohybovali ve tmě a nevidíme světlo ani žádné východisko ze situace. V naší mysli se rozprostřela mlha našich pochybností. Podléháme strachu a nedůvěře, že jsme ztratili cestu a nevidíme cíl. Je třeba, abychom nepropadali zoufalství a pokračovali dál, mlha se pomalu rozplývá, strach mizí a my pochopíme, proč jsme v této zkoušce a čemu se jejím prostřed-nictvím právě učíme. Pokud utečeme od problémů, zabráníme tím svému duchovnímu růstu. Myslíme si, že jsme unikli bolesti, ale ve skutečnosti jsme se uzavřeli novému poznání. Bolest vzniká v naší mysli. Když před ní neutíkáme a přijmeme ji, bolest mizí a my jsme se osvobodili. Za každým utrpením nás čeká nová síla a nová svoboda.

Realitu tvoří naše myšlenky. Naše mysl je jako zadní projektor, který promítá na bílé plátno našeho vědomí výjevy a události našeho života. Zažíváme je jako skutečnou realitu, jejíž hlavními aktéry jsme my sami. Promítaný film je naším životním příběhem a jeho děj utvářejí naše pocity a emocionální postoje. Zapomínáme, že sledujeme film promítaný naší myslí, a jsme přesvědčeni, že to, co vidíme, je skutečné. Je to však jen náš subjektivní prožitek, nikoliv realita.

Naše mysl má obrovskou moc. Ovlivňuje celý náš život. Dokáže vytvořit to, co prožíváme ve svém nitru (subjektivní realitu), i vnější objektivní realitu. Svět je takový, jak ho vidíme - dobrý nebo zlý, a i my jsme takoví, jak myslíme - pozitivnínebo negativní. Tento náš postoj je ovlivněn tím, zda jsme svým založením optimisty či pesimisty. V každém okamžiku svého života si svými myšlenkami vytváříme realitu, s níž jsme spokojeni či nespokojeni.

Myšlenky plné síly probouzejí vnitřní a přitahují vnější sílu. Zeslabené myšlenky nás činí slabými uvnitř a přitahují slabost zvnějšku. Ze skutečnosti se rodí síla, z bázně slabost, z odvahy úspěch, ze strachu neúspěch. Myšlenka je plán budoucnosti. To, co si myslíme, skutečně tvoříme. Svět a budoucnost vytvá-říme silou svých myšlenek. Myšlenka vytvořená ve strachu a zlosti zaseje zlo.

Naše srdce ji nemůže zastavit, protože je o mnoho úrovní níž. Strach a nedůvěra nám brání, abychom poznali, co všechno krásného v sobě máme - lásku a světlo. A tak podléháme negativním myšlenkám a emocím, a vytvá-říme zlo. Ego je mysl fyzického těla. Posiluje negativní emoce - strach, zlost a oživuje cit.

Kdosi moudrý řekl, že ten, kdo neslyší či neposlouchá svou intuici, musí být sražen až na dno, aby se odrazil na cestu ke světlu. Nemůžeme změnit působení zákonů, ale můžeme změnit myšlenky, jimiž tvoříme svět kolem nás a naši budoucnost. Takovou sílu má naše myšlenka. Měli bychom pře-měňovat zátěže duše, svými pozitivními myšlenkami uvolňovat "já" a očis-tit je od negativních záznamů.

Naše mysl je příliš orientovaná na vnější svět a proto nám nedovoluje proniknout ke své vlastní podstatě. Neustále se zabývá a ztotožňuje s jevy ve svém okolí a to jí nedovoluje ponořit se do vlastního nitra. Naše myšlenky jsou v neustálém pohybu a proto bývají často přirovnávány k rozbouřené vodní hladině, která nám nedovoluje pohled až na dno. Pokud chceme poznat sami sebe, musíme ovládnout svou mysl tím, že zaměříme svou pozornost do svého nitra. Je to úkol velmi obtížný a dlouhodobý, vyžadující hodně trpě-livosti a vytrvalosti. Tato naše snaha souvisí s pročišťováním našeho podvě-domí. Pokud neznáme sebe sama, jsme nevědomými a jako slepci bloudíme životem a to se prolíná do všech oblastí našeho života. Skutečné duchovní hodnoty se rodí v nitru člověka, bez ohledu na to, čím jsme a jaké životní poslání vykonáváme.

Vědomí je jiskra života, která nás spojuje s nekonečným vesmírem. Je to naše spojení s Bohem, světlem a láskou, Vesmírem a Zemí. Je to střet dvou polarit a protikladů. Když vstupujeme někam do tmy, nic nevidíme a při-padáme si jako slepí. Abychom viděli na cestu, potřebujeme světlo. I to nejmenší světýlko rozptýlí tmu. Náš život na Zemi je neosvícený, podobá se tmě a my se v něm neorientujeme. Světlem se stává naše duše - vědomí. 

 www.tipyainspirace.cz

 


Blog

Automat na plnění přání?

24.02.2010 23:30

 "Kdo v něho věří, nebude zklamán." (Řím 10, 11)



Mohlo by se zdát, že klíčem k dosažení všeho, co chceme, je silná víra. Bůh by mohl připomínat jakýsi automat, kam když vhodíme dostatek víry, vypadne to, co jsme si navolili. Zklamání vyloučeno.

Písmo ale mluví o víře v něho, tedy v jeho moudrost, dobrotu a lásku k nám. Nejde o spoléhání na svou víru, sílu svého přesvědčení. Ale na Boha.

A co znamená, že nebudeme zklamáni? Určitě ne to, že se bude plnit jedno naše přání za druhým. To by Bůh udělal možná tehdy, když by nás chtěl vytrestat. Jsme zváni uvěřit mu, že mu na nás záleží a že nás chce vést k věcem mnohem lepším, než jsme si kdy představovali. Nebudeme zklamáni, protože Bůh garantuje ten nejlepší možný výsledek celého našeho života.


-SP-

- www.vira.cz -
 

—————


Ježíš tichý a něžný

 

1K 1, 26-31

Marek 10, 13- 16

Matouš 11,25-30

Milost a pokoj od Boha Otce našeho a Pána Ježíše Krista s námi se všemi sestry a bratři.

Ani Ježíš nebyl ušetřen zklamání. Stále znovu narážel na nepochopení a odpor. Občas se říkalo, zvlášť mezi učenými farizeji, že jeho činy jsou ze zlého ducha. V některých městech působil dlouho, a přece jeho činnost nenechala téměř žádné stopy.

Tolik vydané energie, tolik kroků, slov, uzdravení, setkání, zázraků. A tak ubohý výsledek. Co dál? Nechat toho? Začít dělat něco jiného? Má vůbec smysl pořád někde chodit, kázat, mluvit s lidmi? Stojí o to vůbec někdo?

Jaká je Ježíšova odpověď? Tichá a něžná. Ježíš se modlí. Smíme teď do jeho modlitby nahlédnout. Stát se jejími účastníky. Stát nebo klečet vedle něho a slyšet jeho slova.


 

Jeho modlitba jakoby se odehrávala v pohybu. Na začátku se Ježíš dívá nahoru a chválí Boha. Pak se soustředí a ujišťuje se o svém poslání, vyznává. Nakonec pohlédne kolem sebe a uvidí ostatní. Ty, kteří o něj stojí, kteří na něho čekají.


 

Velebím, tě Otče, Pane nebes i země, že jsi ty věci skryl před moudrými a rozumnými a zjevil jsi je maličkým.“

Zdá se, že se nic nedaří. A přesto Ježíš najde sílu děkovat, chválit, velebit, říct: Pane, Stvořiteli, ty, nad kterého není, od kterého máme život, mám radost. Raduji se, protože něco velikého děláš. Chválím tě, protože se něco děje. Ano, moudří a rozumní nerozumí. To je pravda. Ale ještě tu jsou maličcí.


 

Moudří a rozumní odmítají Ježíše, jeho učení, jeho uzdravování. Jeho slova jim připadají bláznivá. Nehodí se do tohoto světa. Není je kam zařadit. Jdou napříč všemu, co se kdy osvědčilo. A taky se kolem něho schází divná společnost. Rybáři, celníci, nevěstky…..

Farizeové, moudří, rozumní, učení mužové tomu nerozumí. Podle nich ti nevychovaní nevzdělanci kolem Ježíše akorát tak brání tomu, aby se konečně Boží království prosadilo. Neznají pořádně Zákon, neznají výklady, předpisy, nevědí, co se dělá a nedělá, co se smí a nesmí, co se kdy může a co je naprosto vyloučené. Vnášejí chaos do pracně vybudovaného systému. Jak to, že to Ježíšovi nevadí?


 

Není zlé být moudrý. Je dobře, když umíme věci promýšlet, domýšlet důsledky našich rozhodování. Problém nastává tehdy, když si ve svém myšlení vytvoříme uzavřený systém, kde už máme všechno hotovo, názory a postoje pěkně porovnané, jasné, přehledné. Pak se může stát, že se naše srdce a mysl stanou nepropustnými. Neprostupnými pro nové a nečekané zkušenosti, poznání, pohledy. To je věčné pokušení lidského ducha, že si vytvoří uzavřené škatulky a už jen zařazuje. Ty jsi tady a já tady, a tohle patří k tomu… tak to má být a tak je to správně. Takový člověk se zavřel, ztrácí schopnost přijmout něco nového.


 

Ježíš říká, velebím tě, Otče, že jsi našel jiné, otevřené uši. Že jsi tyto věci zjevil maličkým. Tobě, Stvořiteli, stojí za to, abys myslel na ty, na které moudří a rozumní nemyslí.

Ti maličcí nejsou nutně malí, nejsou to také jen děti. Jsou to lidé dětské mysli.

Co děti odlišuje od dospělých? Nejvíc asi otevřenost a důvěra. Řekněte dítěti, pojď, a ono jde, podejte mu ruku a dítě se jí chytí. Takoví jsou maličcí, o kterých mluví Ježíš. Otevření jako děti, dychtiví, důvěřující. Ne nezkušení, vždyť to jsou často lidé životem všelijak sražení na kolena. Ale právě proto hladoví po laskavém slovu, které jim otevře ztracený výhled. Netouží po velikosti, jsou si vědomi toho, co jsou, co mají a co nemají, co jim chybí.

Až když člověk najednou ztratí sebejistotu, prožije náraz, padne na zem, až když se mu zhroutí mnohé z toho, na co spoléhal, pak se může stát znovu člověkem dětské mysli, dětské důvěry a dychtivého očekávání. Takovým zjevuje Bůh Otec svoje věci. Takoví lidé přijímají uzdravující doteky Boží lásky. Oni jsou pod zvláštní Boží ochranou a péčí. Jim patří Boží království, které je tak jiné než všechno, co si lidský rozum dokáže představit. Pro rozumné a moudré je Boží království nesmyslem či hádankou. Pro maličké je skutečností, která jejich životy mění.


 

Ano, Otče, tak se ti zalíbilo.“ To je tvoje vůle, tak se ti to líbí, tak je to v pořádku. Ježíš se ujišťuje, že jeho Otec opravdu dává přednost otevřené připravenosti maličkých před uzavřenou jistotou moudrých a rozumných. V tiché a pokorné modlitbě se utvrzuje o důvěrné jednotě, ve které je spojen Otec a Syn.


 

Pojďte ke mně všichni, kdo se namáháte a jste obtíženi břemeny, a já vám dám odpočinout.“ Jaká něha zní v Ježíšových slovech. Bezbranná nabídka, pozvání, které může být odmítnuto i s tím, kdo zve. Ježíš riskuje odmítnutí, a přesto zve. Vidí ty, kdo na něho čekají…. Pojďte ke mně.


 

Kolikrát jsme sami tu větu vyslovili? Hádáme se s vlastním dítětem, hledíme na něho, a cítíme, že už toho bylo dost. „Pojď ke mně“, už se nezlobím. Rozhořčeně diskutujeme se svým partnerem či partnerkou, hájíme každý svou neotřesitelnou pravdu…, a najednou nahlédneme nesmyslnost, malichernost celého sporu. Kdo první dokáže říct, „pojď ke mně“, nestůj už proti mně, poneseme to dál spolu…? Jaká síla je v tomto pozvání.


 

Pojďte ke mně všichni.“ Nebuďte sami, připojte se ke mně, říká Ježíš. Pojďte vy, kteří mě hledáte na mých cestách od města k městu. Pojďte vy, kteří s sebou za mnou vlečete své nemocné s nadějí, že pro ně najdete pomoc. Vy, kteří nemůžete unést tíhu příkazů a zákazů, které na vás navalili vaši moudří učitelé a otcové. Pojďte vy unavení, otupělí, vyčerpaní, kteří vlečete stále se opakující starosti všedního dne. Vy, kteří máte pocit, že nikdy nedostojíte nárokům, které se na vás kladou. Pojďte vy, kdo jste poznali, že život je těžký, že s sebou nese zklamání a ztráty, bolest a nemoc, samotu. Pojďte, vstaňte, opusťte své pohodlí, vyjděte. Důvěra, víra dá člověku odvahu k pohybu.


 

Pojďte ke mně a já vám dám odpočinout.“ To je to, po čem tak často toužíme. Odpočinutí, spočinutí v klidu, uklidnění mysli, ulehčení. Toužíme po ujištění, že to, co nás honí z místa na místo, není vždycky to nejdůležitější. Že se můžeme zastavit, soustředit, tiše jako Ježíš, sklonit se, chválit Boha. Děkovat za ty jednoduché, prosté, a přece tolik důležité věci. Za nové ráno, za slunce, za vzduch, milé lidi. Za toto shromáždění.


 

S pozváním souvisí také výzva. „Vezměte na sebe mé jho a učte se ode mne, neboť jsem tichý a pokorného srdce: a naleznete odpočinutí svým duším.“ Shoďte ze sebe břemena, která vás tlačí k zemi. Nejsou k ničemu dobrá. Odpočiňte. A pak na sebe se mnou vezměte jiné jho, Ježíšovo, které na rozdíl od těch prvních netlačí ani netíží.


 

Spřáhněte se se mnou, připojte se k mně, spojte svou další cestu se mnou, říká Ježíš. Nebude to lehké, nebude to bez závazků ani bez námahy, ale Ježíšovo jho nezraňuje, nerozdírá kůži do krve.

Učte se ode mne, co je tichost a pokorné srdce, a najdete odpočinutí a pokoj.


 

Ježíš je tichý a něžný. Tak ho poznávají ti největší hříšníci, ti pohrdaní, kdo mají nejvíc těžkých věcí za sebou. K nim Ježíš nepřichází s hněvem a se zdviženým prstem, ale trpělivě a laskavě, jakoby věděl, že potřebují právě to, co možná nikdy nepoznali. Směrem k hříšníkům je Ježíš plný trpělivé laskavosti.


 

Ježíš má pokorné srdce. Směrem k Bohu má Ježíš srdce plné oddanosti, důvěrné, důvěřivé odevzdanosti.


 

To je Ježíšovo jho, ke kterému nás zve. Oblečte si trpělivou laskavost vůči lidem a důvěřivou odevzdanost vůči Pánu Bohu. Toto jho netlačí, netíží, nerozdírá. S ním se dá jít, s takovým jhem dostane život jiné barvy, jinou perspektivu, novou naději. Ježíšovo jho nás proměňuje, stáváme se znovu maličkými, otevřenými a důvěřivými. Najdeme odpočinutí a pokoj. Zase potkáme radost a vděčnost. Znovu poznáme, že Pán Bůh je blízko a že nám dává sílu na každý den. Náš nebeský Otec nás objímá svou nekončící láskou.

Amen


 


 



 


 


Každý den slunce

Přijmy každý den jako dar, jako dárek a je-li to možné, tedy jako svátek. Nevstávej ráno příliš pozdě. Podívej se do zrcadla a zasměj se sám na sebe a řekni si vesele " dobré ráno", a tím sis už nacvičil pozdrav všem ostatním lidem.

Jestliže znáš přísady, znichž se dá vyrobit slunce, pak si ho můžeš udělat sám. Vezmi velkou porci dobroty, k tomu obvyklou dávku trpělivosti, trpělivosti se sebou samým a také z ostatními. Nezapomeň na špetku humoru, abys mohl strávit případný neúspěch. Přimíchej ještě patřičnou dávku chuti do práce, všechno nakonec přelij zářivým úsměvem, a máš každý den slunce.


Člověče mám tě rád

Na světě není žádný druhý člověk jako ty. Jsi jedinečný, jediný zcela původní a neopakovatelný. Sám tomu ani nevěříš, ale je to tak nikdo není takový jako jsi ty, od věčnosti do věčnosti. Také každý člověk, kterého máš rád není obyčejný člověk. Vyzařuje z něho neobyčejná přitažlivá síla. Jeho vlivem se proměňuješ i ty. Každému člověku můžeš otevřeně říci: nevadí mi, že máš spoustu chyb, nevadí mi, že nejsi dokonalý ale přesto tě mám rád.